donderdag 25 september 2014

La cucina Italiana

donderdag 25 september 2014

Laten we het allemaal eens eventjes heel erg anders gaan aanpakken. Een andere titel, een andere inhoud, een totaal ander idee voor deze blog!

Vorig jaar nog durfde ik het aan om een inschrijfformulier voor "Heel Holland Bakt" in te vullen en op te sturen. Helaas zat ik niet bij de uitverkorenen om deel te nemen aan het programma.... Ook een reden om deze blog eens grondig onder handen te nemen!

Onze passie voor koken en bakken bracht mijn man op een idee voor een verjaardagskado: een abonnement op het kookmagazine "La Cucina Italiana". Wat me op mijn beurt het idee gaf deze blog te gaan aanpassen en er wekelijks over te gaan schrijven. Maar Manlief had nòg een beter idee! Waarom niet elke week een klassieker uit de Italiaanse bak-wereld? Ja! Dat is het! Een flinke uitdaging, genoeg boeken onder handbereik (en nu natuurlijk ook het magazine!) en een prachtige manier om te oefenen voor Heel Holland Bakt (mocht ik volgend jaar wél uitgekozen worden).

Deze week kwam de eerste uitdaging al voorbij: een mail voor een taart- en limonadebuffet bij de jongens op school. Ter ere van het 60-jarig bestaan van de Kinderboekenweek. Of de ouders een taart wilden bakken... Natuurlijk! Italiaanse sinaasappel-rijsttaart!

Vanaf volgende week op deze plaats dus wekelijks een "taart-uitdaging".... Met recept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten